Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1428822, author = {Frišaufová, Magda and Geregová, Markéta}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {critical social work; participation; service users; university education}, language = {cze}, issn = {1213-6204}, journal = {Sociální práce - Sociálna práca}, title = {„Šok i osvěžení“ : participace expertů – uživatelů služeb ve výuce sociální práce na vysoké škole}, url = {http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=95&clanekid=1052}, volume = {18}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1428822 AU - Frišaufová, Magda - Geregová, Markéta PY - 2018 TI - „Šok i osvěžení“ : participace expertů – uživatelů služeb ve výuce sociální práce na vysoké škole JF - Sociální práce - Sociálna práca VL - 18 IS - 3 SP - 84-100 EP - 84-100 PB - Asociace vzdělavatelů v sociální práci SN - 12136204 KW - critical social work KW - participation KW - service users KW - university education UR - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=95&clanekid=1052 L2 - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=95&clanekid=1052 N2 - CÍLE: Předkládaný text odpovídá na výzkumnou otázku: „Jaké přínosy a limity má participace expertů ve výuce sociální práce na vybrané vysoké škole z pohledu všech zúčastněných?“ Autorky v něm vycházejí ze své zkušenosti se zapojením lidí, kteří mají zkušenost s užíváním drog a využívali služby sociální práce, do vysokoškolské výuky. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Ve výuce a následně i v tomto článku jsou tito lidé označováni jako experti, což poukazuje na přístup, ve kterém jsou zkušenosti, názory a postoje uživatelů služeb pokládány za významný zdroj vědění v sociální práci. Mezi hlavní východiska patří kritická sociální práce a participativní přístup. METODY: Metodologie je ukotvena v participativním akčním výzkumu, technikou vytváření dat byly fokusní skupiny se studentkami a zapojenými experty. VÝSLEDKY: Mezi hlavními zjištěními jsou diskutovány zejména různorodé vnímaní role expertů, nabourávání stereotypů, nové zdroje vědění a hodnocení míry participace a zplnomocnění. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Na základě zjištění autorky v závěru také uvádí praktická doporučení pro zapojení uživatelů služeb do výuky nejen sociální práce. ER -
FRIŠAUFOVÁ, Magda a Markéta GEREGOVÁ. „Šok i osvěžení“ : participace expertů – uživatelů služeb ve výuce sociální práce na vysoké škole. \textit{Sociální práce - Sociálna práca}. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2018, roč.~18, č.~3, s.~84-100. ISSN~1213-6204.
|