ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students? In 52nd International IATEFL Conference. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students?
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 52nd International IATEFL Conference, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00103474
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky autonomie ve výuce; jazykové poradenství; role učitele; individualizace
Klíčová slova anglicky learner autonomy; language counselling; teacher´s role; individualization
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2019 17:14.
Anotace
Redefining teacher and student roles is understood as a key principle of autonomous learning. This talk describes practical attempts to enhance an English language course with situations when students teach and teachers learn. It suggests that opening the teaching perspective to students, as well as to teachers being earnestly interested in learning from them, is crucial in a truly autonomous environment.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 16:20