2018
Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
SLÁDEK, Petr a Jan VÁLEKZákladní údaje
Originální název
Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
Název česky
Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
Název anglicky
What Are the Possible Causes of TIMSS, PISA and TALIS Surveys Results in the Czech Republic
Autoři
Vydání
1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, od s. 151-166, 16 s. 2018
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0797-2
Klíčová slova česky
TIMSS; PISA; TALIS
Klíčová slova anglicky
TIMSS; PISA; TALIS
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 9. 2018 09:14, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie.
Anglicky
Not very exhilarating outcomes of then recent TIMSS and PISA surveys in the Czech Republic, reporting on the results of pupils' education, especially in science, lead inevitably to analyze the causes of this state. The most important factor influencing the level of the scientific literacy seems to be the current status of the teaching staff. The analysis of both reports indicates that this is particularly due to the age structure and specialization of teachers for primary school and to the low number of science teachers with appropriate qualification in physics and chemistry at lower secondary schools.