D 2018

Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR

SLÁDEK, Petr a Jan VÁLEK

Základní údaje

Originální název

Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR

Název česky

Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR

Název anglicky

What Are the Possible Causes of TIMSS, PISA and TALIS Surveys Results in the Czech Republic

Vydání

1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, od s. 151-166, 16 s. 2018

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0797-2

Klíčová slova česky

TIMSS; PISA; TALIS

Klíčová slova anglicky

TIMSS; PISA; TALIS

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 9. 2018 09:14, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Anotace

V originále

Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie.

Anglicky

Not very exhilarating outcomes of then recent TIMSS and PISA surveys in the Czech Republic, reporting on the results of pupils' education, especially in science, lead inevitably to analyze the causes of this state. The most important factor influencing the level of the scientific literacy seems to be the current status of the teaching staff. The analysis of both reports indicates that this is particularly due to the age structure and specialization of teachers for primary school and to the low number of science teachers with appropriate qualification in physics and chemistry at lower secondary schools.

Přiložené soubory