JANÍKOVÁ, Marcela. Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View. Online. In S. Popović, B. Antala, D. Bjelica, & J. Gardašević (Eds.). Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation. Montenegro: Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP, 2018. s. 79-87. Mimo ediční řady. ISBN 978-9940-722-02-9. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View
Název česky Učitelské vzdělávání pohledem začínajících učitelů tělesné výchovy
Autoři JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Montenegro, Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation, od s. 79-87, 9 s. Mimo ediční řady, 2018.
Nakladatel Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Černá Hora
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/18:00103595
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-9940-722-02-9
Klíčová slova česky učitelé tělesné výchovy; vzdělávání učitelů tělesné výchovy; začínající učitelé
Klíčová slova anglicky Physical education teacher; Physical education teacher education (PETE); Novice teacher
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D., učo 22233. Změněno: 6. 9. 2018 18:17.
Anotace
The aim of this contribution is the exploration of physical education teacher training from the novice teachers’ point of view. The research sample included twenty novice physical education teachers who graduated Teacher Training in Physical Education from the Faculty of Sports Studies of Masaryk University in Brno. A semi-structured interview was chosen as a research tool. A qualitative data analysis shows that teachers suffer from shortcomings in three main areas: formal framework, content of study and human factor during study. The particular examples from each area will be analysed in detail in the part dealing with results and discussion.
Anotace česky
Cílem příspěvku je rekognoskace vzdělávání učitelů tělesné výchovy tak, jak ji vnímají začínající učitelé v praxi. Výzkumný soubor tvořilo 20 začínajících učitelů tělesné výchovy, kteří absolvovali obor Učitelství tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU v Brně. Za výzkumný nástroj byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní analýzou dat v programu atlas.ti se ukázalo, že učitelé pociťují nedostatky ve čtyřech hlavních oblastech: administrativě, pedagogicko-psychologické přípravě, oborové přípravě a ve svých osobnostních vlastnostech. Konkrétní zástupce jednotlivých oblastí rozebereme blíže ve výsledcích a následně v diskuzi.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 17:24