PECINA, Pavel a Petr SLÁDEK. SELECTED QUESTIONS OF THE QUALITY OF TEACHING IN TECHNICAL EDUCATION AT SECONDARY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC. In Chova, LG Martinez, AL Torres, IC. INTED2018 Proceedings. Valencia, Spain: INTED, 2018, s. 5641-5646. ISBN 978-84-697-9480-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1342.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název SELECTED QUESTIONS OF THE QUALITY OF TEACHING IN TECHNICAL EDUCATION AT SECONDARY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC
Autoři PECINA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Valencia, Spain, INTED2018 Proceedings, od s. 5641-5646, 6 s. 2018.
Nakladatel INTED
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103635
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-697-9480-7
ISSN 2340-1079
Doi http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1342
UT WoS 000448704000091
Klíčová slova anglicky Quality of teaching; community of practice; pedagogical research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 2. 2019 09:45.
Anotace
The quality of teaching is an abstract term for most of teachers. This is despite the fact that in recent years the demand of laic and professional public for the quality of teaching has grown in all types schools. It is still unclear for teachers how to measure the quality of teaching. Many reported quantitative parameters to ensure a high quality of teaching do not have much to do with learning. The research was focused on technical education at secondary vocational schools in the Czech Republic. In the first part we focused on the theoretical background in the quality of teaching. In the second part we present partial results of the research focused on attitudes and perceptions of technical subject teachers on the quality of teaching. The third part is devoted to the outcomes of the “Community of Practice” project, which is aimed at improving the quality of teaching at secondary vocational schools in the Czech Republic through the sharing of experience among teachers themselves and university methodologists of technical subjects. As a scientific research method, an analysis of available information sources was applied, followed by synthesis and drawing of own critical conclusions. Furthermore then they were used interview and questionnaire. At the data evaluation stage, we used standard statistical methods.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUNázev: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:36