PELÁNEK, Radek. The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models. User Modeling and User-Adapted Interaction. Springer, 2018, roč. 28, č. 3, s. 207-235. ISSN 0924-1868. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer, 2018, 0924-1868.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.400
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00104013
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s11257-018-9204-y
UT WoS 000444730900001
Klíčová slova anglicky student modeling; evaluation; metrics; data; model comparison
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 2. 9. 2020 08:57.
Anotace
The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 15:56