2018
The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
PELÁNEK, RadekZákladní údaje
Originální název
The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer, 2018, 0924-1868
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 3.400
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00104013
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000444730900001
Klíčová slova anglicky
student modeling; evaluation; metrics; data; model comparison
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2020 08:57, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.