J 2018

The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models

PELÁNEK, Radek

Základní údaje

Originální název

The details matter: methodological nuances in the evaluation of student models

Autoři

PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

User Modeling and User-Adapted Interaction, Springer, 2018, 0924-1868

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 3.400

Kód RIV

RIV/00216224:14330/18:00104013

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

UT WoS

000444730900001

Klíčová slova anglicky

student modeling; evaluation; metrics; data; model comparison

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2020 08:57, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.

Anotace

V originále

The core of student modeling research is about capturing the complex learning processes into an abstract mathematical model. The student modeling research, however, also involves important methodological aspects. Some of these aspects may seem like technical details not worth significant attention. However, the details matter. We discuss three important methodological issues in student modeling: the impact of data collection, the splitting of data into a training set and a test set, and the details concerning averaging in the computation of predictive accuracy metrics. We explicitly identify decisions involved in these steps, illustrate how these decisions can influence results of experiments, and discuss consequences for future research in student modeling.