2019
Transmedia Celebrity : The Kardashian Kosmos – Between Family Brand and Individual Storylines
GMITERKOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Transmedia Celebrity : The Kardashian Kosmos – Between Family Brand and Individual Storylines
Název česky
Transmediální celebrity : Kardashian Kosmos - Mezi rodinnou značkou a individuálními příběhy
Autoři
GMITERKOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Londýn, The Routledge Companion to Transmedia Studies, od s. 116-123, 8 s. Routledge Companion, 2019
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00108896
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-138-48343-9
Klíčová slova česky
celebrity; transmedia; televize
Klíčová slova anglicky
celebrity; transmedia; television
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2019 11:04, Mgr. Michal Večeřa, Ph.D.
Anotace
V originále
The now decade running show Keeping up with the Kardashians and its female protagonists departed from limiting conceptions of reality tv fame, perceived as limited and transitory. The portrayed family capitalized on their regular tv presence through stretching the original programme into various personalized spin-offs, products and social media content. These strategies on one hand individualize various members of the clan, on the other threaten to disintegrate the once stable family brand. Despite these dismantling tendencies the overall hyperfeminine tone, esthetics and Kris Jenner's in-control managerial position remain firmly in place.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2017, interní kód MU |
|