2019
Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia
VLČEK, Petr, Hana SVOBODOVÁ a Tatjana RESNIK PLANINCZákladní údaje
Originální název
Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Autoři
VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tatjana RESNIK PLANINC (705 Slovinsko)
Vydání
Compare: A Journal of Comparative and International Education, Abingdon, England, Routlege Taylor & Francis Group, 2019, 0305-7925
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 1.607
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00107182
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000487294500002
Klíčová slova anglicky
Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity; integration; comparison
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 10. 2019 12:10, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
This paper addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared elementary school curricular documents from two ex-communist countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia (an ex-socialist Yugoslav republic) to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at the policy level. A questionnaire survey among teachers examined how the integration is implemented in practice. The authors present some practical examples to show how Physical Education and Geography integration can be achieved. The findings of the study indicate that while interdisciplinarity is an important policy goal of the educational systems of these two countries, integration is not being implemented in practice.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0994/2016, interní kód MU |
|