J 2019

Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia

VLČEK, Petr, Hana SVOBODOVÁ a Tatjana RESNIK PLANINC

Základní údaje

Originální název

Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tatjana RESNIK PLANINC (705 Slovinsko)

Vydání

Compare: A Journal of Comparative and International Education, Abingdon, England, Routlege Taylor & Francis Group, 2019, 0305-7925

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.607

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00107182

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000487294500002

Klíčová slova anglicky

Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity; integration; comparison

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 10. 2019 12:10, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared elementary school curricular documents from two ex-communist countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia (an ex-socialist Yugoslav republic) to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at the policy level. A questionnaire survey among teachers examined how the integration is implemented in practice. The authors present some practical examples to show how Physical Education and Geography integration can be achieved. The findings of the study indicate that while interdisciplinarity is an important policy goal of the educational systems of these two countries, integration is not being implemented in practice.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0994/2016, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty