TANNENBERGEROVÁ, Monika, Petr FUČÍK, Karel PANČOCHA a Martin VRUBEL. Evaluation of School Inclusion: Mission (Im)possible. 1. vyd. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2018. 161 s. ISBN 978-3-8309-3771-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluation of School Inclusion: Mission (Im)possible
Autoři TANNENBERGEROVÁ, Monika (203 Česká republika, domácí), Petr FUČÍK (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Münster, 161 s. 2018.
Nakladatel Waxmann Verlag GmbH
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104195
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8309-3771-5
Klíčová slova anglicky School Inclusion; Evaluation; Inclusion Indicator; Literature Review
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 21. 11. 2019 22:52.
Anotace
How can we ascertain, that a school is inclusive enough? Not only officials and stakeholders but also schools representatives themselves ask that question very often. However, finding the answer is not as easy as it might seem. Our team, thus, decided to assemble a "guide" which might come to their assistance. In this book, you will learn how successful we were. The first chapter is a summary of the main reasons, why we support and advocate school inclusion. The second chapter provides the answer to the question "What is school inclusion?". The third chapter than introduces basic indicators, which form school inclusion. The fourth chapter is designed as a short overview of Czech research in the field of school inclusion in the last few years. The last and most extensive chapter presents the results of our effort to create a tool for school inclusion evaluation. You can find here both evaluation and auto-evaluation tool design including its qualitative and quantitative design.
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2020 00:33