2018
Crowdfunding as a strategy for nonprofit sustainability in the Czech Republic
VACEKOVÁ, Gabriela, Lucia MAKÝŠOVÁ, Jana SOUKOPOVÁ a Vladislav VALENTINOVZákladní údaje
Originální název
Crowdfunding as a strategy for nonprofit sustainability in the Czech Republic
Autoři
VACEKOVÁ, Gabriela (703 Slovensko, garant, domácí), Lucia MAKÝŠOVÁ (703 Slovensko, domácí), Jana SOUKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Vladislav VALENTINOV (276 Německo)
Vydání
13th ISTR International Conference, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00104396
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
strategy; financial sustainability; nonprofit sector
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 14:38, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
The present paper explores an innovative strategy of financial sustainability in the Czech nonprofit sector. This strategy is crowdfunding which has so far attracted little scholarly attention in the Czech context. Based on the data from 606 projects stemming from the Czech crowdfunding platform Hithit while using a binary logistic regression the paper aims to analyze the factors that affect the level of a campaign’s overfunding rate and to determine whether these factors are consistent between different forms of project creators, and to determine, whether the structure of successful project creators actually deviates from what one could expect given the structure of the Czech economy. This is enhanced by the analysis of the importance of crowdfunding relative to other funding sources of the nonprofit sector, further related to the extent conjectures or hypotheses about the relative state of development of donation-based and alternative crowdfunding models in relation to nonprofit sustainability.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2017, interní kód MU |
|