VLČEK, Petr a Jaroslav VRBAS. Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia. In Andreas Bund, Claude Scheuer, Martin Holzweg. Changes in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education, Proceedings of the 12th FIEP EUROPEAN CONGRESS. 1. vyd. Berlín: Logos Verlag Berlin, 2018, s. 284-295. ISBN 978-3-8325-4697-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Název česky Integrace tělesné výchovy a geografie v projektovaném - případová studie České republiky a Slovinska
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Berlín, Changes in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education, Proceedings of the 12th FIEP EUROPEAN CONGRESS, od s. 284-295, 12 s. 2018.
Nakladatel Logos Verlag Berlin
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104716
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8325-4697-7
Klíčová slova česky tělesná výchova; geografie; kurikulum; interdisciplinarita; integrace
Klíčová slova anglicky Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity; integration
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 15. 3. 2019 14:03.
Anotace
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Návaznosti
MUNI/B/0953/2017, interní kód MUNázev: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (Akronym: SEME 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:15