Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice ...
PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. 1. vydání. Masarykova univerzita, 2018, 189 s. ISBN 978-80-210-9090-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice |
Název česky | Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice |
Název anglicky | Mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on solving learning tasks in physics and in mathematics |
Autoři | PAVLÍČKOVÁ, Lenka. |
Vydání | 1. vydání. 189 s. 2018. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Odborná kniha |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-9090-3 |
Klíčová slova česky | Porucha matematických schopností, dyskalkulie, řešení učebních úloh, případová studie, didaktický test |
Klíčová slova anglicky | Mathematical disability, dyscalculia, solving learning tasks, case study, didactic test |
Štítky | OC PDF MU |
Změnil | Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 30. 11. 2018 10:18. |
Anotace |
---|
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy. |
Anotace česky |
---|
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy. |
Anotace anglicky |
---|
The monograph focuses on the mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on the solving of learning tasks in physics and mathematics. Using the case studies, we examined pupils with mathematical disabilities. The research confirmed that pupils with dyscalculia have some perception, cognitive, and motor skills deficiency, while each pupil had deficiency of a different kinds of skills, in different intensity, and in different combination. Through the didactic tests in physics and mathematics, we judged the level of ability to solve a learning task in physics and mathematics for pupils. It is obvious from the results that not only pupils with dyscalculia, but also pupils with specific learning disabilities encounter significant problems in physics and in mathematics. |
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 00:11