EN

Privacy risks of internet advertising and how they are and should be addressed by GDPR and ePrivacy

MÍŠEK, Jakub a Jan TOMÍŠEK. Privacy risks of internet advertising and how they are and should be addressed by GDPR and ePrivacy. In Cyberspace 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Privacy risks of internet advertising and how they are and should be addressed by GDPR and ePrivacy
Autoři MÍŠEK, Jakub a Jan TOMÍŠEK.
Vydání Cyberspace 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova anglicky E-Privacy;Profiling;Cookies;Personal data protection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: JUDr. MgA. Jakub Míšek, učo 407820. Změněno: 2. 12. 2018 22:31.
Anotace
Modern internet advertising technologies such as real time bidding (RTB) combined with cookie matching cause distribution of data about website viewers across broad network of actors and enable targeted delivery of ads based on this distributed data merged with existing datasets. Potential aggregation of such data by any of these actors and its use for unexpected purposes such as political microtargeting and even manipulation pose significant privacy risk. This paper shall present the current internet advertising technologies such as RTB, analyse their privacy risks in detail and discuss how the current and future EU personal data and ePrivacy legislation applies and should to use of these technologies. The focus of the paper will be the interplay between the General Data Protection Regulation (GDPR) and the current Privacy directive with a view to its interpretation by European data protection authorities and implementation in the Czech Republic. Based on the discussion of the shortcomings of the current framework, suggestions for applying the GDPR to internet advertising technologies as well as regulating them in the currently negotiated Privacy regulation will be made.
Návaznosti
MUNI/A/1015/2017, interní kód MUNázev: Právo a technologie VI (Akronym: PAT VI)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 3. 2019 11:49

Další aplikace