SENNEMA, Anke a Helena HRADÍLKOVÁ. "Why should I learn this?" Competency-oriented and autonomous forms of teaching as motivation in the secondary school classroom. In Veronika Nekolová. Inovatívne vzdelávacie metódy. Zborník z medzinárodnej konferencie. Bratislava: ABC – ACADEMIC BUSINESS CENTRUM. s. 20-26. ISBN 978-80-972600-2-6. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "Why should I learn this?" Competency-oriented and autonomous forms of teaching as motivation in the secondary school classroom
Autoři SENNEMA, Anke (276 Německo, garant) a Helena HRADÍLKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bratislava, Inovatívne vzdelávacie metódy. Zborník z medzinárodnej konferencie, od s. 20-26, 7 s. 2018.
Nakladatel ABC – ACADEMIC BUSINESS CENTRUM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104770
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-972600-2-6
Klíčová slova česky motivace; cizí jazyk; autonomie žáka; projektová výuka; profesní orientace
Klíčová slova anglicky Motivation; foreign language learning; learner autonomy; project-based learning; occupational orientation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 17:02.
Anotace
One of the most important aspects of teaching is finding ways to motivate your learners. Motivation is particularly relevant for young adolescent learners on the verge of deciding on future job careers. How can you encourage students to take responsibility for their acquisition of a foreign language? To achieve this, project classes offer a suitable form of learning that complements the regular structure of teaching routines in schools. The additional value comprises interdisciplinary thinking as well as stimulation of learner autonomy and students’ willingness to cooperate with both peers and project partners outside the school. This article reports on a project week that was designed to both promote motivation for foreign language learning, and also to raise students’ awareness about future job perspectives with regard to their foreign language acquisition.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 23:35