KACHLÍK, Petr a Tatiana KIMÁKOVÁ. Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy. In RAČKOVÁ, M., TKÁČOVÁ, R. (eds.). Sebaregulácia ako podmienka zdravého správania. Zborník abstraktov z medzinárodného vedeckého kolokvia Košice, CPPS TUKE. 2018. ISBN 978-80-553-3204-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název česky Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název anglicky Risks of modern ways of communication for elementary school pupils
Autoři KACHLÍK, Petr a Tatiana KIMÁKOVÁ.
Vydání RAČKOVÁ, M., TKÁČOVÁ, R. (eds.). Sebaregulácia ako podmienka zdravého správania. Zborník abstraktov z medzinárodného vedeckého kolokvia Košice, CPPS TUKE, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-3204-8
Klíčová slova česky bezpečnost; dotazník; internet; počítač; riziko; škola; volný čas; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky questionnaire; Internet; computer; risk; school; leisure time; research; health; web; pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 5. 12. 2018 18:42.
Anotace
Byla realizována výzkumná sonda, která mapovala trávení volného času, výhody a rizika spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Pomocí anonymního dotazníku o 20 položkách byl osloven vzorek 150 žáků 1. stupně ze dvou záměrně vybraných základních škol v severomoravském regionu. Polovina dětí tráví svůj volný čas u počítače, třetina na sociálních sítích. I když je zjevná touha respondentů po pobytu venku, třetina sportuje pouze povinně ve škole v hodinách tělesné výchovy. Tři čtvrtiny vzorku mají doma přístup k internetu, 90 % dotazovaného souboru není nijak omezován potenciálně rizikový obsah. Sotva polovina rodičů sleduje, jaké webové stránky jejich děti navštěvují, otázka počítačové bezpečnosti je značně podceňována.
Anotace anglicky
A research probe was carried out to map out leisure time, benefits and risks associated with modern information and communication technologies. Using an anonymous questionnaire of 20 entries, a sample of 150 first degree pupils from two intentionally selected primary schools in the North Moravian region was approached. Half of children spend their free time at the computer, a third on social networks. Although there is a clear desire for respondents to stay outdoors, one third only enters compulsory school at physical education. Three quarters of the sample have access to the Internet at home, 90% of the population being interviewed is not in any way limited to potentially risky content. Only half of the parents are watching what websites their children visit, the question of computer security is greatly underestimated.
Návaznosti
MUNI/B/1418/2016, interní kód MUNázev: Výzkum ve speciální pedagogice v přehledových a případových studiích (Akronym: VSPPS)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum ve speciální pedagogice v přehledových a případových studiích, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 21:55