u 2018

Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy

KACHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy

Název česky

Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy

Název anglicky

Risks of modern ways of communication for elementary school pupils

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Košice, 10 s. 2018

Nakladatel

Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104832

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-553-3203-1

Klíčová slova česky

bezpečnost; dotazník; internet; počítač; riziko; škola; volný čas; výzkum; zdraví; žák

Klíčová slova anglicky

safety; questionnaire; Internet; computer; risk; school; leisure time; research; health; web; pupil

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2020 23:20, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Byla realizována výzkumná sonda, která mapovala trávení volného času, výhody a rizika spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Pomocí anonymního dotazníku o 20 položkách byl osloven vzorek 150 žáků 1. stupně ze dvou záměrně vybraných základních škol v severomoravském regionu. Polovina dětí tráví svůj volný čas u počítače, třetina na sociálních sítích. I když je zjevná touha respondentů po pobytu venku, třetina sportuje pouze povinně ve škole v hodinách tělesné výchovy. Tři čtvrtiny vzorku mají doma přístup k internetu, 90 % dotazovaného souboru není nijak omezován potenciálně rizikový obsah. Sotva polovina rodičů sleduje, jaké webové stránky jejich děti navštěvují, otázka počítačové bezpečnosti je značně podceňována.

Anglicky

A research probe was carried out to map out leisure time, benefits and risks associated with modern information and communication technologies. Using an anonymous questionnaire of 20 entries, a sample of 150 first degree pupils from two intentionally selected primary schools in the North Moravian region was approached. Half of children spend their free time at the computer, a third on social networks. Although there is a clear desire for respondents to stay outdoors, one third only enters compulsory school at physical education. Three quarters of the sample have access to the Internet at home, 90% of the population being interviewed is not in any way limited to potentially risky content. Only half of the parents are watching what websites their children visit, the question of computer security is greatly underestimated.

Návaznosti

MUNI/A/1432/2018, interní kód MU
Název: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty