2018
Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
KACHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název česky
Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název anglicky
Risks of modern ways of communication for elementary school pupils
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Košice, 10 s. 2018
Nakladatel
Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104832
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-553-3203-1
Klíčová slova česky
bezpečnost; dotazník; internet; počítač; riziko; škola; volný čas; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky
safety; questionnaire; Internet; computer; risk; school; leisure time; research; health; web; pupil
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2020 23:20, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Byla realizována výzkumná sonda, která mapovala trávení volného času, výhody a rizika spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Pomocí anonymního dotazníku o 20 položkách byl osloven vzorek 150 žáků 1. stupně ze dvou záměrně vybraných základních škol v severomoravském regionu. Polovina dětí tráví svůj volný čas u počítače, třetina na sociálních sítích. I když je zjevná touha respondentů po pobytu venku, třetina sportuje pouze povinně ve škole v hodinách tělesné výchovy. Tři čtvrtiny vzorku mají doma přístup k internetu, 90 % dotazovaného souboru není nijak omezován potenciálně rizikový obsah. Sotva polovina rodičů sleduje, jaké webové stránky jejich děti navštěvují, otázka počítačové bezpečnosti je značně podceňována.
Anglicky
A research probe was carried out to map out leisure time, benefits and risks associated with modern information and communication technologies. Using an anonymous questionnaire of 20 entries, a sample of 150 first degree pupils from two intentionally selected primary schools in the North Moravian region was approached. Half of children spend their free time at the computer, a third on social networks. Although there is a clear desire for respondents to stay outdoors, one third only enters compulsory school at physical education. Three quarters of the sample have access to the Internet at home, 90% of the population being interviewed is not in any way limited to potentially risky content. Only half of the parents are watching what websites their children visit, the question of computer security is greatly underestimated.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MU |
|