KACHLÍK, Petr. Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy. 1. vyd. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE, 2018, 10 s. ISBN 978-80-553-3203-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název česky Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Název anglicky Risks of modern ways of communication for elementary school pupils
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Košice, 10 s. 2018.
Nakladatel Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104832
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-3203-1
Klíčová slova česky bezpečnost; dotazník; internet; počítač; riziko; škola; volný čas; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky safety; questionnaire; Internet; computer; risk; school; leisure time; research; health; web; pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 23. 1. 2020 23:20.
Anotace
Byla realizována výzkumná sonda, která mapovala trávení volného času, výhody a rizika spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Pomocí anonymního dotazníku o 20 položkách byl osloven vzorek 150 žáků 1. stupně ze dvou záměrně vybraných základních škol v severomoravském regionu. Polovina dětí tráví svůj volný čas u počítače, třetina na sociálních sítích. I když je zjevná touha respondentů po pobytu venku, třetina sportuje pouze povinně ve škole v hodinách tělesné výchovy. Tři čtvrtiny vzorku mají doma přístup k internetu, 90 % dotazovaného souboru není nijak omezován potenciálně rizikový obsah. Sotva polovina rodičů sleduje, jaké webové stránky jejich děti navštěvují, otázka počítačové bezpečnosti je značně podceňována.
Anotace anglicky
A research probe was carried out to map out leisure time, benefits and risks associated with modern information and communication technologies. Using an anonymous questionnaire of 20 entries, a sample of 150 first degree pupils from two intentionally selected primary schools in the North Moravian region was approached. Half of children spend their free time at the computer, a third on social networks. Although there is a clear desire for respondents to stay outdoors, one third only enters compulsory school at physical education. Three quarters of the sample have access to the Internet at home, 90% of the population being interviewed is not in any way limited to potentially risky content. Only half of the parents are watching what websites their children visit, the question of computer security is greatly underestimated.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 06:25