KACHLÍK, Petr. Ústavní výchova jako příležitost k novému začátku. 1. vyd. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE, 2018, 10 s. ISBN 978-80-553-3203-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ústavní výchova jako příležitost k novému začátku
Název česky Ústavní výchova jako příležitost k novému začátku
Název anglicky Institutional education as an opportunity for a new one beginning
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Košice, 10 s. 2018.
Nakladatel Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104833
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-3203-1
Klíčová slova česky klient; návyková látka; prevence; porucha chování; případová studie; rodina; výchovný ústav; výzkum; zdraví; životní styl
Klíčová slova anglicky client; habit-forming substance; prevention; behavioral disorder; case study; family; educational institution; research; health; lifestyle
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 23. 1. 2020 23:22.
Anotace
Byly analyzovány životní příběhy, rizikové a protektivní faktory 5 klientů výchovného ústavu. Jejich sociální zázemí bylo problematické, v jejich anamnéze se vyskytovaly poruchy chování a užívání návykových látek. K analýze sebraných dat bylo využito případových studií, rozhovorů a pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda děti, které prošly institucionální výchovou, mají šanci začlenit se do společnosti a uplatnit se na trhu práce. Ze studie vyplývá, že ústavní prostředí oslabilo rizikové momenty spjaté s výchovným stylem, funkcí rodiny, vlivem vrstevníků a užíváním drog. U klientů bylo posíleno sebeovládání, cílevědomost, byli pozitivně motivováni a oceňováni za pokroky a úspěchy. Informanti zodpovědně přistoupili ke své budoucnosti, nahlížejí na léta strávená v zařízení s radostí a oceňují snahu pedagogických pracovníků.
Anotace anglicky
The life stories, the risk and the protective factors of 5 clients of the educational institution were analyzed. Their social background was problematic, with a history of behavioral and substance abuse. Case studies, interviews, and observations were used to analyze the collected data. The aim of the research was to find out whether children who have undergone institutional education have a chance to integrate into society and apply to the labor market. The study shows that the constitutional environment has weakened the risky moments associated with educational style, family function, peer influence, and drug use. Clients have been empowered with self-control, purposefulness, positive motivation and appreciation for progress and success. The informants have approached their future in a responsible manner, looking forward to the years spent in the facility with joy and appreciating the efforts of the teaching staff.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 04:22