BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN, Yvonne ANDERS, Edward MELHUISH, Ayca ALAYLI, Ryanne FRANCOT, Ebrar GÜLEC, Konstantinos PETROGIANNIS, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ. Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases.. Online. Utrecht University: European Comission, 2018, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases.
Název česky Technická zpráva. Strukturované rozhovory. Procedury, nástroje, stav, vzorek, ukázkové příklady.
Autoři BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN, Yvonne ANDERS, Edward MELHUISH, Ayca ALAYLI, Ryanne FRANCOT, Ebrar GÜLEC, Konstantinos PETROGIANNIS, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ
Vydání Utrecht University, 2018.
Nakladatel European Comission
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Sociální znevýhodnění; rodičovství; matky z etnických menšin; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Social disadvantage; parenting; minority mothers; education
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 21. 1. 2020 17:05.
Anotace
The main goal of the structured interview study was to give voice to parents in ten European countries. The goal of this study was to create new knowledge about: cultural and linguistic resources in families, acculturation-participation orientation and identity construction, experiences with (early) education provisions and other services, aspirations and expectations, and wellbeing of parents and children. To achieve these goals, WP2 collected empirical data with structured interviews with parents from four specific disadvantaged groups across ten European countries with different education systems, welfare regimes and integration policies. These interviews involved parents with children in the 3- to 6-years and 9- to 12-years age range to capture the pre-primary phase and the phase before the transition to secondary school, including the experiences and decisions of parents relating to these phases. PAUL LESEMAN, YVONNE ANDERS, EDWARD MELHUISH, AYÇA ALAYLI, RYANNE FRANCOT, EBRAR GÜLEC, KONSTANTINOS PETROGIANNIS, CECÍLIA AGUIAR, JANA OBROVSKÁ are contributing authors.
Anotace česky
Hlavním cílem studie založené na strukturovaných rozhovorech bylo poskytnout hlas rodičům v deseti evropských zemích. Cílem této studie bylo vytvořit nové poznatky o: kulturních a jazykových zdrojích v rodinách, orientaci na akulturaci a participaci a vyjednávání identity, zkušenostech s (raným) vzděláním a dalšími službami, aspiracemi a očekáváními a pocitem štěstí rodičů a dětí. K dosažení těchto cílů WP2 studie shromáždila empirická data skrze strukturované rozhovory s rodiči ze čtyř specifických znevýhodněných skupin v deseti evropských zemích s různými vzdělávacími systémy, sociálními systémy a integračními politikami. Tyto rozhovory zahrnovaly rodiče s dětmi ve věku 3 až 6 let a ve věku od 9 do 12 let za účelem zachycení předškolní fáze a fáze před přechodem na střední školu včetně zkušeností a rozhodování rodičů. PAUL LESEMAN, YVONNE ANDERS, EDWARD MELHUISH, AYÇA ALAYLI, RYANNE FRANCOT, EBRAR GÜLEC, KONSTANTINOS ETROGIANNIS, CECÍLIA AGUIAR, JANA OBROVSKÁ jsou přispívajícími autory této publikace.
Návaznosti
727069, interní kód MUNázev: ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (Akronym: ISOTIS)
Investor: Evropská unie, ISOTIS - Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 15:15