WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, Jakub MACEK a Alena MACKOVÁ. Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited. In Jaigris Hodson, Asmaa Malik. The Future of Local News : Research and Reflections. Toronto, Kanada: Reyerson University, 2018. s. 1-26, 26 s. ISBN 978-1-926769-95-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Shattering the Myth? Audiences, Local Media and Local News Relationships' Revisited
Autoři WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí) a Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Toronto, Kanada, The Future of Local News : Research and Reflections, od s. 1-26, 26 s. 2018.
Nakladatel Reyerson University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL pdf
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00104973
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-926769-95-0
Klíčová slova anglicky local media; local news; audience; myth of the local; Czech Republic
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Bc. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 29. 4. 2019 15:54.
Anotace
The relationship between news audiences to local media, more specifically local news, is presumed as intensive, and news audiences used to be described as highly interested in local news. This presumption is concurrently criticized as an inaccurate myth of the local, which draws mainly upon U.S. or U.K. experiences, inapplicable to other media systems. This exploratory study focuses on Czech local audiences and provides evidence-based reconsideration of the myth. Employing data from quantitative survey of the Czech adult population and qualitative interviews,this study demonstrates local news consumption by Czech audiences. [read more=”Read More” less=”Read Less”]Findings suggest that the audiences of local news—typical for their relatively low interest in local news—constitute a serious challenge for the prevailing optimistic notion of local news audiences. The study employs cluster analysis of Czech audiences of local news and qualitative interviews to assess a more nuanced understanding of the local audiences, and more specifically considers contextual influences forming the Czech local news media.
VytisknoutZobrazeno: 4. 6. 2020 08:46