RYSOVÁ, Kateřina. Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání). Online. In Paučová, Lenka; Šaur, Josef. Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018. s. 119-131. ISBN 978-80-210-9095-8. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání)
Název anglicky The Characteristics of Internet Advertising (with an Emphasis on Advertising in Education)
Autoři RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vydání. Brno, Mladá slavistika III. Slavistika mezi generacemi, od s. 119-131, 13 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00105005
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9095-8
Klíčová slova česky internetová reklama; reklama ve vzdělávání; stylistika; styl
Klíčová slova anglicky online advertising; advertising in education; stylistics; style
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 8. 3. 2019 09:40.
Anotace
V úvodní části příspěvku Charakteristika internetové reklamy (s důrazem na reklamu v oblasti vzdělávání) jsme ve stručnosti představili teoretické poznatky týkající se reklamy, s pomocí odborné literatury jsme definovali základní pojmy. Věnovali jsme se pojmu styl a charakterizovali jsme styl reklamy. V druhé části jsme se zaměřili na stylovou podobu současné české a ruské online reklamy, kterou jsme popsali na základě materiálu internetové textové reklamy. Na konkrétních příkladech jsme ilustrovali vybrané jazykové prostředky, typické pro reklamu v oblasti vzdělávání, a nastínili jsme tak základní rysy reklamního stylu. Především jsme se věnovali jazykovým prostředkům, které slouží k navázání kontaktu s adresátem reklamy, způsobům vyjádření apelu na čtenáře, slovní zásobě i některým syntaktickým prostředkům používaným v reklamních textech.
Anotace anglicky
In the introductory part of the article, we briefly introduced theoretical knowledge of advertising and using specialized literature, we defined the basic concepts. We focused on the concept of style and we characterized the style of advertising. In the second part, we concentrated on the style of the contemporary Czech and Russian online advertising which we described on the basis of Internet text advertising. On specific examples, we illustrated selected means of language, typical for advertising in the field of education and we outlined the basic features of the advertising style. Above all, we focused on the means of language that are used to make contact with the advertising addressee, how to appeal to the reader, the vocabulary and some of the syntactic means used in advertising texts.
Návaznosti
MUNI/A/0956/2017, interní kód MUNázev: Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna
Investor: Masarykova univerzita, Slavistika mezi generacemi: doktorská dílna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:46