HORÁKOVÁ, Jana a Jiří MUCHA. Computer Graphic Re-visited 2.0. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Computer Graphic Re-visited 2.0
Název česky Computer Graphic Re-visited 2.0
Autoři HORÁKOVÁ, Jana a Jiří MUCHA.
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky počítačové umění, Jiří Valoch, vzpomínající výstava, virtuální realita, algoritmická revoluce
Klíčová slova anglicky computer art, Jiří Valoch, remembering exhibition, virtual reality, algorithmic revolution
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 18. 2. 2022 11:02.
Anotace
High-tech rekonstrukce výstavy Computer Graphic, kterou v roce 1968 uspořádal v Domě umění města Brna kurátor a umělec Jiří Valoch. Valochova výstava byla jednou z prvních galerijních prezentací počítačového umění vůbec a první výstavou tohoto umění ve východním bloku. Její rekonstrukce je založena na využití technologie plně imerzivní virtuální reality, digitalizovaných počítačových grafik, animované počítačové poezie a vývojového diagramu, který znázorňuje proces vzniku prezentovaných grafik. Jedná se o počin balancující mezi kunsthistorickým experimentem a žánrem tzv. vzpomínajících výstav. Způsob prezentace uměleckých děl překračuje hranici kurátorské profese směrem k tvůrčí interpretaci vystavených děl s využitím současných technických možností.
Anotace anglicky
The high-tech reconstruction of the Computer Graphic exhibition, which was organized by the curator and artist Jiří Valoch in the |Brno House of Art in 1968. Valoch's exhibition was one of the first gallery presentations of computer art at all and the first exhibition of this art in the Eastern Bloc. Its reconstruction is based on the use of fully immersive virtual reality technology, digitized computer graphics, animated computer poetry, and a flowchart that illustrates the process of creating the presented graphics. The exhibition balances between the art history experiment and the genre of so-called remembering exhibitions. The way of presenting works of art goes beyond the boundaries of the curatorial profession towards the creative interpretation of exposed works using current technical possibilities.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:41