NOVOTNÁ, Miroslava. Des stéréotypes spatiotemporaux dans les Orphée de Jean Cocteau. In STÉRÉOTYPES, IDÉES REÇUES ET LIEUX COMMUNS DANS LES LITTÉRATURES D’EXPRESSION FRANÇAISE, 25 et le 26 octobre 2018, Sosnowiec. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Des stéréotypes spatiotemporaux dans les Orphée de Jean Cocteau
Název anglicky Spacious and temporal stereotypes in Jean Cocteau's Orphée
Autoři NOVOTNÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání STÉRÉOTYPES, IDÉES REÇUES ET LIEUX COMMUNS DANS LES LITTÉRATURES D’EXPRESSION FRANÇAISE, 25 et le 26 octobre 2018, Sosnowiec, 2018.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00105101
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Jean Cocteau; Orfeus; prostor; čas; drama; film
Klíčová slova anglicky Jean Cocteau; Orpheus; space; time; drama; movie
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D., učo 38161. Změněno: 2. 6. 2019 21:26.
Anotace
Le texte se concentre sur la piece Orphée de 1927, le film Le Sang d´un poete de 1930, le film Orphée de 1950 et le film Le Testament d´Orphée de 1960. En ce qui concerne cette tétralogie orphique libre, les images archétypales du reve sont employées plus ou moins dans chaque ouvrage. L´auteur a mentionné plusieurs fois qu´il était souvent inspiré par le mécanisme du reve, par les modifications spatiotemporelles et conséquemment, par les changements de la suite des images, par des métaphores et paraboles. Les expériences, les impressions et les événements liés a la mort donnent la naissance aux histoires par lesquelles Cocteau exprime sa propre conception poétique de l´univers derriere le miroir.
Anotace česky
Text se zaměřuje na hru Orfeus z roku 1927, film Básníkova krev z roku 1930, film Orfeus 1950 a film Básníkova závěť z roku 1960. V této volné orfeovské tetralogii jsou archetypální obrazy snů použity více méně v každém díle. Autor víckrát uváděl, že byl inspirován mechanismem snu, časoprostorovými změnami, a tím také změnou sledu obrazů, metaforami a parabolami. Zkušenosti, dojmy a události spojené se smrtí tak vytvářejí příběhy, jejichž prostřednictvím Cocteau vyjadřuje svou vlastní poetickou koncepci světa za zrcadlem.
Anotace anglicky
The text focuses on the Orphée play of 1927, the film The Blood of a Poet from 1930, the Orphée film of 1950 and the film The Orpheus Testament of 1960. With regard to this free Orphic tetralogy, the archetypal images dreams are used more or less in each work. The author has mentioned several times that he was often inspired by the mechanism of the dream, by the spatiotemporal modifications and consequently by the changes of the sequence of the images, by metaphors and parables. Experiences, impressions and events related to death give birth to the stories by which Cocteau expresses his own poetic conception of the universe behind the mirror.
Návaznosti
MUNI/A/1007/2017, interní kód MUNázev: Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:48