ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Petr SLÁDEK. PORTFOLIO AS A TOOL FOR TEACHER EVALUATION: FOCUSED TO A TEACHER OF VOCATIONAL TECHNICAL SUBJECTS. In Chova, LG Martinez, AL Torres, IC. 12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED). VALENICA: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, 2018, s. 5450-5454. ISBN 978-84-697-9480-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1287.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PORTFOLIO AS A TOOL FOR TEACHER EVALUATION: FOCUSED TO A TEACHER OF VOCATIONAL TECHNICAL SUBJECTS
Autoři ŠMEJKALOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání VALENICA, 12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED), od s. 5450-5454, 5 s. 2018.
Nakladatel IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00105122
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-84-697-9480-7
ISSN 2340-1079
Doi http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1287
UT WoS 000448704000059
Klíčová slova anglicky Portfolio; Vocational subjects; Professional growth
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 2. 2019 09:46.
Anotace
Portfolio is considered as an important tool for teacher evaluation. On the other hand, it can serve for the teacher themselves as a mean for personal professional growth. The teacher can exploit the portfolio twice: Firstly, during the creation by perceiving own advantages and deficiencies in the teaching practice. Secondly by using the portfolio as a proof of passed educational practice to the authority's inspection. This paper brings some proposal how to use the pedagogical and professional experiences in the teaching practice of the vocational technical subjects, especially at secondary schools, to the portfolio creation. Collection of data for teachers own portfolio followed by sorting the materials can aimed to the analysis serving to the more effective teaching practice. The authors present a good example of how to present knowledge from the teaching of technical subjects in the portfolio. It is an advantage to use an ePortfolio, eventually placed on a web portal that allows audio/video recording. Finally, this paper gives evidence of the importance of a comprehensive and systematic storage of practical experience of the teacher, not only for its own use.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUNázev: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:43