Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1483379, author = {Pětvalská, Eva and Urbániková, Marína}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, keywords = {Agenda-setting; comparative content analysis; framing; inclusive education; media representation; people with disabilities; stereotypes}, language = {cze}, issn = {1801-9978}, journal = {Mediální studia}, title = {Lidskoprávní šílenství: mediální reprezentace inkluzivního vzdělávání v denících Blesk, Aha! a MF DNES}, url = {https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2018%2002%2005%20petvaldska%20urbanikova%2073-97.pdf}, volume = {12}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1483379 AU - Pětvalská, Eva - Urbániková, Marína PY - 2018 TI - Lidskoprávní šílenství: mediální reprezentace inkluzivního vzdělávání v denících Blesk, Aha! a MF DNES JF - Mediální studia VL - 12 IS - 2 SP - 73-97 EP - 73-97 PB - Univerzita Karlova SN - 18019978 KW - Agenda-setting KW - comparative content analysis KW - framing KW - inclusive education KW - media representation KW - people with disabilities KW - stereotypes UR - https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2018%2002%2005%20petvaldska%20urbanikova%2073-97.pdf L2 - https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2018%2002%2005%20petvaldska%20urbanikova%2073-97.pdf N2 - Tento článek analyzuje a komparuje mediální reprezentaci inkluzivního vzdělávání ve třech českých denících (Blesk, Aha! a MF DNES) v období let 2014 až 2017. V roce 2016 byla přijata novela školského zákona, která stanovuje, že děti se speciálními potřebami by měly být zařazovány do tříd běžných základních škol. Navzdory svému bulvárnímu zaměření věnoval deník Blesk tomuto tématu mimořádnou pozornost: vytvořil samostatnou rubriku nazvanou Stop škodlivé inkluzi! a proti této novele spustil systematickou negativní kampaň. Článek zkoumá mechanismy, které k tomu Blesk využil, a porovnává mediální reprezentaci inkluzivního vzdělávání v Blesku s dalšími bulvárními novinami Aha! a serióznějším deníkem MF DNES. Výsledky ukazují, že Blesk využíval pro podporu negativního zobrazení inkluzivního vzdělávání různé redakční strategie: dával prostor zejména aktérům prezentujícím kritická stanoviska, poukazoval především na negativní aspekty inkluze a při zobrazování inkluzivního vzdělávání používal převážně negativní rámce. Na druhou stranu MF DNES nabídl vyváženější zastoupení a druhý bulvární deník Aha! věnoval tomuto tématu jen minimální pozornost. ER -
PĚTVALSKÁ, Eva a Marína URBÁNIKOVÁ. Lidskoprávní šílenství: mediální reprezentace inkluzivního vzdělávání v denících Blesk, Aha! a MF DNES. \textit{Mediální studia}. Praha: Univerzita Karlova, 2018, roč.~12, č.~2, s.~73-97. ISSN~1801-9978.
|