k 2018

Reakce matek na dětské potřeby autonomie, vztahu a kompetence v kontextu čtenářských příprav v 1. třídě

SEDLÁČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Reakce matek na dětské potřeby autonomie, vztahu a kompetence v kontextu čtenářských příprav v 1. třídě

Název anglicky

Mothers' Reactions on Their Children's Needs of Autonomy, Relatedness and Competence in Context of Reading Homework in the First Grade

Autoři

SEDLÁČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Počáteční čtení: Čtu a stávám se čtenářem (Cesty propojení výzkumu a praxe) - 26. 9. 2018, Praha, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00105334

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

čtení; čtenářská gramotnost; domácí příprava; sebedeterminační teorie; 1. ročník ZŠ;

Klíčová slova anglicky

reading; reading literacy; homework; self-determination theory; first grade
Změněno: 11. 4. 2019 14:10, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Cílem posteru je představit průběžné výsledky analýzy audionahrávek čtenářských příprav matek a dětí 1. tříd ZŠ. V analýze je hledána odpověď na otázku, jakým způsobem různé matky v rámci společných čtenářských příprav se svými dětmi reagují na jejich potřeby autonomie, vztahu a kompetence. Obecnějším cílem posteru je přispět k porozumění dynamice vzájemné spolupráce matek a dětí při čtenářských přípravách.

Anglicky

Aim of this poster is to present some results of an analysis of audiorecordings capturing reading homework situations of mothers and their first graders. The analysis focuses on the question, how different mothers, in context of mutual reading homework situations with their children, react on the children's needs of autonomy, relatedness and competence. More broader aim of the poster is to contribute to the understanding of dynamics of mutual interaction and cooperation between mothers and their children during analyzed reading homework situations.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty