2018
"Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing.
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKEZákladní údaje
Originální název
"Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing.
Autoři
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Jo EASTLAKE (826 Velká Británie a Severní Irsko)
Vydání
1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 191-202, 12 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14640/18:00105354
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-80-210-9003-3
Klíčová slova česky
komunikace prostřednictvím videokonference; spolupráce ve třídě: komunita studentů; interkulturní povědomí; studijní dovednosti
Klíčová slova anglicky
VC mediated communication; class collaboration; community of learner; intercultural awareness; study skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 22:06, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The main aim of this chapter is to set down ways of deriving maximum value from leveraging videoconferencing technologies in order to work with two groups of language learners who are disparate not only geographically but also in terms of median profile. To this end, it will seek to identify effective practices by appraising a series of activities conducted with Masaryk University and Aberystwyth University students over the course of a semester within a VC setting. The paper proposes a theoretical approach which may inform the development of strategies for further teaching context.