ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKE. "Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing. In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Birne, N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 191-202. ISBN 978-80-210-9003-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing.
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Jo EASTLAKE (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání 1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 191-202, 12 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00105354
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-210-9003-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018
Klíčová slova česky komunikace prostřednictvím videokonference; spolupráce ve třídě: komunita studentů; interkulturní povědomí; studijní dovednosti
Klíčová slova anglicky VC mediated communication; class collaboration; community of learner; intercultural awareness; study skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 11. 4. 2019 22:06.
Anotace
The main aim of this chapter is to set down ways of deriving maximum value from leveraging videoconferencing technologies in order to work with two groups of language learners who are disparate not only geographically but also in terms of median profile. To this end, it will seek to identify effective practices by appraising a series of activities conducted with Masaryk University and Aberystwyth University students over the course of a semester within a VC setting. The paper proposes a theoretical approach which may inform the development of strategies for further teaching context.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 11:41