WILDMANNOVÁ, Mirka. WHAT BARRIERS PREVENT SOCIAL ENTERPRISES FROM IMPLEMENTING INNOVATION? Socioekonomické a humanitní studie. Praha: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut - Ambis, a.s., 2018, roč. 8, č. 2, s. 61-72. ISSN 1804-6797.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název WHAT BARRIERS PREVENT SOCIAL ENTERPRISES FROM IMPLEMENTING INNOVATION?
Autoři WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Socioekonomické a humanitní studie, Praha, Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut - Ambis, a.s. 2018, 1804-6797.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00105383
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky sociální ekonomika-sociální podnikání-sociální inovace-kompetence
Klíčová slova anglicky social economy-social entrepreneurship-social innovation-competitiveness
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 23. 11. 2023 10:04.
Anotace
Social entrepreneurship is characterised by a high degree of creativity and innovation, not only in technical terms but also in relation to management-social aspects. Social innovation is essential for the economic and social development of society. Social innovation is a relatively old phenomenon, but it has been brought to the forefront of attention and discussion only in recent years. In the Czech Republic, the implementation of social innovation is supported by projects from the European Social Fund, as well as the development of social enterprises. Social enterprises are nowadays regarded as one of the typical representatives of social innovation. The aim of the paper is to answer the question about what prevents social enterprises from making changes that are innovative. If companies make changes, what are the main reasons for innovation and the benefits of these innovations for social enterprises? The survey was carried out on a sample of social enterprises in the Czech Republic and Slovakia. The questionnaire survey showed that social enterprises are forced to innovate in order to maintain their competitiveness on the market while retaining the interest of their customers. It is obvious that in the Czech Republic the government conception of social entrepreneurship and legislative definition of the social business which would direct the formation and development of social businesses in the long-term are missing
Anotace česky
Příspěvek si klade za cíl zjistit, zda sociální podniky inovují a pokud ano, jaké používají nástroje.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2017, interní kód MUNázev: New Public Governance, co-production and hybridity phenomenon
Investor: Masarykova univerzita, New Public Governance, co-production and hybridity phenomenon, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 15:04