ČEŠKOVÁ, Tereza. The Phases Implemented in Problem-Oriented Learning Situations in Czech Primary Geography. In CGE 2018 International Conference. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Phases Implemented in Problem-Oriented Learning Situations in Czech Primary Geography
Název česky Fáze problémově orientovaných výukových situací ve vlastivědě
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza.
Vydání CGE 2018 International Conference, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky problem oriented learning and teaching; primary geography
Klíčová slova anglicky problémově orientované vyučování a učení; primární geografie
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2019 15:37.
Anotace
The paper will present an analysis of learning situations that develop the problem-solving competence in primary geography. Its aim is to describe the distribution and length of the phases of problem-oriented learning situations (PLS) so that we could see how the problem instruction of primary geography is organised. While identifying problem-oriented learning situations we followed the Problem-based learning and teaching approach. Based on available studies, we distinguish 8 phases of PLS (Problem structuring, Initiation, Analysing the problem-oriented task, Searching for information, Synthesizing findings, Summarizing, Presenting the solution, Reflecting). These phases provide an analytical frame for a more detail investigation of PLSs and their use in instruction.
Anotace česky
V příspěvku byly prezentovány výsledky analýzy problémově orientovaných výukových situací (POVS) ve výuce vlastivědy (geografické části). Cílem je popsat zastoupení a délku fází POVS, a to na vzorku 10 vyučovacích hodin vlastivědy ve druhém období 1. stupně. Výsledky ukazují na nejčetnější zastoupení fáze analyzování problému a následně sumarizování řešení.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 10:09