2014
Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících
KUŠNIERIKOVÁ, Kateřina a Mojmír SVOBODAZákladní údaje
Originální název
Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících
Název anglicky
Ethical issues of reporting psychological assessment results of children and adolescents
Autoři
KUŠNIERIKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Mojmír SVOBODA (203 Česká republika)
Vydání
Annales psychologici, Brno, Munipress, 2014, 2336-4939
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00105747
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
psychodiagnostika; etika; psychologické vyšetření; výsledek vyšetření; sdělení výsledku
Klíčová slova anglicky
psychodiagnostics; ethics; psychological assessment; assessment result; assessment report
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 5. 2019 13:04, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.
V originále
Etické otázky psychologické diagnostiky jsou bezesporu velmi závažným a aktuálním tématem. Sdělení se zaměřuje na problematiku etiky sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících. Výzkum (byl) je orientován jednak na výskyt etických dilemat, jednak na preferované způsoby řešení daných etických dilemat. Výzkum proběhl v letech 2009-2010 formou dotazníkového šetření mezi psychology z celé ČR, kteří provádějí psychologickou diagnostiku dětí a dospívajících. Nejčastějším etickým problémem sdělování výsledků vyšetření je sdělování negativních závěrů vyšetření.
Anglicky
Ethical issues of psychodiagnostics are without question very substantial and topical issue. This article deals with ethical issues of communicating psychological assessment results of children and adolescents. The aim of this research was to describe the incidence of the ethical dilemmas and processes of solution of the ethical dilemmas preferred by respondents. The research was realized in 2009-2010 as a survey among psychologists from the Czech Republic, who practise psychodiagnostics of children and adolescents. The most frequent ethical issue of reporting psychological assessment results is reporting negative results of assessment.