JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic. Orbis Scholae. Karolinum, 2018, roč. 12, č. 2, s. 37-64. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.292.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, domácí), Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí), Ondřej BÁRTA (203 Česká republika, domácí) a Kristýna VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Orbis Scholae, Karolinum, 2018, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00101654
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.292
Klíčová slova anglicky ICT availability; ICT use; school performance; PISA 2015
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 23. 4. 2024 10:40.
Anotace
In the last decades, Information and Communication Technologies (ICT) have become recognized as an important and integral part of life as well as education. At the same time, the implementation and use of ICT in schools is one of the longstanding strategic objectives and priorities in education policy in the Czech Republic. However, up to now, rather little attention has been paid to the research in the use of digital technologies in Czech schools with regard to students’ performance. The purpose of the present study is therefore to investigate various ICT-related factors associated with school performance of students in the Czech Republic. Specifically, this study takes data from the latest Programme for International Student Assessment (PISA 2015) to determine the extent to which availability and use of ICT in school and at home is related to students’ educational achievements. Results of this study can provide substantial implications and suggestions for national ICT policies (especially the Strategy for Digital Education until 2020).
Návaznosti
GA17-06152S, projekt VaVNázev: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Grantová agentura ČR, Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:25