2018
Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve Španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
VLČEK, Petr; Iva KOUŘILOVÁ a Hana ŠERÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve Španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Název česky
Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve Španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Název anglicky
Evaluation criterions and performance standards of physical education in Spain – chosen qualities of the intended curricula
Autoři
VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí); Iva KOUŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana ŠERÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Česká kinantropologie. Časopis vědecké společnosti kinantropologie, Česká kinantropologická společnost, 2018, 1211-9261
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00105905
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Španělsko; Česká republika; tělesná výchova; kurikulum; vzdělávací program; komparace
Klíčová slova anglicky
Spain; The Czech Republic; Physical Education; Curriculum; Educational programmes; Comparison
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2019 13:54, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
V originále
Příspěvek uvádí vybrané analýzy projektovaného kurikula tělesné výchovy ve Španělsku, které následně srovnává s projektovaným kurikulem tělesné výchovy v České republice. Vznik předkládaného textu byl iniciován výsledky české kurikulární reformy, které podle některých výzkumných prací zaostávají za původními očekáváními. Motivem příspěvku tedy byla snaha získat a posoudit přístupy k projektování tělesné výchovy našich zahraničních kolegů, jež by mohly napomoci při tvorbě, revizích a inovacích českých kurikulárních dokumentů, které jsou v současnosti velice aktuální. V analýze a deskripci španělského kurikulárního dokumentu pro primární vzdělávání, která je pro předložený text klíčová, se zabýváme jeho formální a obsahovou stránkou. Důraz klademe především na oblast tělesné výchovy. Ve výsledcích a závěrech jsou diskutovány podobnosti a rozdíly ve formálním a obsahovém zpracování analyzovaných kurikulárních dokumentů primárního vzdělávání ve Španělsku a v České republice. Hodnoceny jsou vybrané kvality analyzovaného projektovaného kurikula a formulována doporučení pro revize českých vzdělávacích programů projektujících tělesnou výchovu.
Anglicky
This study deals with the comparison of current physical education curricular documents (especially education programmes) of the Czech Republic and Spain for primary education. The motive for elaborating this text arises from the Czech educational reform and its unsatisfactory results. Thus, the authors intention is to assess different approaches toward projecting physical education curricula. The results could support current elaboration, revision and innovation of the Czech curricula documents. In the key analysis and description of the Spanish curricula paper for primary education we concentrate on the framework of the document and especially its physical education content. In the result part we discuss the similarities and differences between the Czech and Spanish physical education curricula. We analyse some chosen qualities of the analysed intended curricula and we formulate some recommendations for the Czech educational programmes revisions.
Návaznosti
MUNI/A/0877/2017, interní kód MU |
|