2018
Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě
MACKOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě
Název anglicky
New media in political communication. Politicians, citizens and social networking sites
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 241 s. Mezinárodní politologický ústav, Monografie sv. 66, 2018
Nakladatel
Masarykova unverzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50601 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
ISBN
978-80-210-9131-3
Klíčová slova anglicky
Political communication; social networking sites; Facebook; politicians; election; new media; political participation; online participation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2019 09:47, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha kromě přehledu dosavadního fungování nových médií v politické komunikaci ve světě přináší pohled na to, jak byla nová média pro politické účely užívána jak českými politiky, tak českou populací mezi roky 2013 a 2015. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie, mediálních studií i sociologie. Ústřední otázkou série čtyř výzkumů realizovaných v letech 2013–2015, na nichž kniha staví, přitom je, jak čeští politici a občané využívali nová média (potažmo online sociální sítě) v politické komunikaci: kdo využíval tato média, jak je využíval a k čemu.
Anglicky
This book, along with an overview of state of knowledge on the role in new media in political communication, delivers an insight into Czech context, focusing on political uses of new media by Czech politicians and Czech citizens during period 2013–2015. The book is situated in the field of political communication, combining approach of political sciences, media studies and sociology. The general question underlying a series of four particular empirical studies conducted in 2013–2015 is how did the Czech politicians and citizens use new media (and social networking sites especially) in political communication, who were the users of these media, how did they use it and what for.