k 2010

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0 [presentation]

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0 [presentation]

Name (in English)

Modern Theories of Education and E-learning 2.0

Authors

Edition

Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

instruktivismus; konstruktivismus; konektivismus; e-learning; web 2.0

Keywords in English

instructivism; constructivism; connectivism; e-learning; web 2.0
Changed: 30/1/2019 16:44, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz).

In English

The aim of the paper is to summarize current development in the field of educational theories (instructivism, constructivism and connectivism) and how these can be applied when building effective e-learning materials for students at the high-school level. The theoretical concepts are supported by examples using the author's freely-available e-learning tool about volcanism (see http://vulkanismus.kvalitne.cz).