2010
Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0 [presentation]
SUDICKÝ, PetrBasic information
Original name
Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0 [presentation]
Name (in English)
Modern Theories of Education and E-learning 2.0
Authors
Edition
Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
instruktivismus; konstruktivismus; konektivismus; e-learning; web 2.0
Keywords in English
instructivism; constructivism; connectivism; e-learning; web 2.0
Tags
Changed: 30/1/2019 16:44, Mgr. Petr Sudický
V originále
Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz).
In English
The aim of the paper is to summarize current development in the field of educational theories (instructivism, constructivism and connectivism) and how these can be applied when building effective e-learning materials for students at the high-school level. The theoretical concepts are supported by examples using the author's freely-available e-learning tool about volcanism (see http://vulkanismus.kvalitne.cz).