Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1495001, author = {Janíková, Marcela and Sliacky, Jiří}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/StS2018-2-13}, keywords = {physical education teacher; physical education; expertise; expert teaching; determinants of expert teaching; Q methodology}, language = {cze}, issn = {1802-7679}, journal = {Studia Sportiva}, title = {Determinanty expertního výkonu v tělesné výchově pohledem učitelů}, volume = {12/2018}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1495001 AU - Janíková, Marcela - Sliacky, Jiří PY - 2018 TI - Determinanty expertního výkonu v tělesné výchově pohledem učitelů JF - Studia Sportiva VL - 12/2018 IS - 2 SP - 136-146 EP - 136-146 PB - Masarykova univerzita SN - 18027679 KW - physical education teacher KW - physical education KW - expertise KW - expert teaching KW - determinants of expert teaching KW - Q methodology N2 - V příspěvku pojednáváme o determinantách expertního (vynikajícího) výkonu v tělesné výchově tak, jak je subjektivně vnímají učitelé-experti. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jaký význam přikládají učitelé-experti jednotlivým determinantám profesního výkonu v tělesné výchově. Výzkumný vzorek tvořilo pět učitelů-expertů tělesné výchovy (tři ženy a dva muži) působících na brněnských základních školách, kteří pomocí Q-metodologie třídili determinanty expertního výkonu. Ukázalo se, že za nej-významnější determinantu expertního výkonu v tělesné výchově považují zkoumaní učitelé-experti organizační schopnosti učitele, schopnost improvizace, učitelovy zkušenosti, schopnost motivovat a zaujetí pro výuku tělesné výchovy. Naopak mezi determinanty s nejmenším významem pro expertní výkon zařadili učitelovu vlastní ukázku, počet žáků, sportovní historii učitele tělesné výchovy, osobní meze a využívání metody „trestu“. ER -
JANÍKOVÁ, Marcela a Jiří SLIACKY. Determinanty expertního výkonu v tělesné výchově pohledem učitelů. \textit{Studia Sportiva}. Masarykova univerzita, 2018, roč.~12/2018, č.~2, s.~136-146. ISSN~1802-7679. doi:10.5817/StS2018-2-13.
|