SEDLÁČEK, Pavel. Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic. Online. In Petranová, Dana a Slavomír Magál. Megatrends and Media : Critique in Media, Critique of Media. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2016, s. 68-78. ISBN 978-80-8105-796-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic
Autoři SEDLÁČEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trnava, Megatrends and Media : Critique in Media, Critique of Media, od s. 68-78, 11 s. 2016.
Nakladatel Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW sborník
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00106116
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-8105-796-0
ISSN 2453-6474
UT WoS 000402547300005
Klíčová slova anglicky media education; media literacy; teachers; students; media issues; Czech Republic
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 5. 3. 2019 10:14.
Anotace
The paper discusses selected aspects of media education in relation to issues currently discussed in the Czech media. It outlines how these aspects are treated in one introductory seminar when teaching three different types of students - secondary school students, university students and University of the Third Age (U3A) students. It shows that students are introduced to the concept of media in a similar way, even though the specific topics discussed in the following seminars are different. The paper stresses the need to focus on critical analysis of media communications using essential questions asking about the ownership of the media, information processing and transmission, the phenomenon of representation, and the audience.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 04:52