SEDEN, Kinlay a Roman ŠVAŘÍČEK. English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment. Neveléstudomány. Budapest: Etvos Lorand University, 2019, roč. 2019, Education Sciences Journal, s. 20-30. ISSN 2063-9546. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21549/NTNY.25.2019.1.2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název English as a Foreign Language (EFL) Teachers’ Perceptions of Fair Assessment
Autoři SEDEN, Kinlay (64 Bhútán, garant, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Neveléstudomány, Budapest, Etvos Lorand University, 2019, 2063-9546.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00109131
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.21549/NTNY.25.2019.1.2
Klíčová slova česky Vnímání učitele; Posouzení; Spravedlivé posouzení; Hodnocení, které funguje; Hodnocení, které nefunguje
Klíčová slova anglicky Teacher perceptions; Assessment; Fair assessment; Assessment that works; Assessment that doesn’t work
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 25. 3. 2020 09:17.
Anotace
Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes. The data was processed through individual semi-structured interviews with ten (grades 7-9) English as a Foreign Language teachers representing seven lower secondary schools in the Czech Republic. The concept of fair assessment and assessment that worked or not were identified, analysed and interpreted. The findings showed use of specific and focused assessment criteria and assessment that is non-judgemental, honest and transparent as fair assessment. Results indicated verbal assessment to be the best example of assessment that work while self-peer as assessment that doesn’t work with students. Although assessment is crucial, we know less about how assessment is understood and administered by teachers. The following study explored insight into lower secondary EFL teachers’ perceptions of fair assessment and the types of assessment that worked and those that did not work in their classes.
Anotace česky
Přestože hodnocení je zásadní, víme méně o tom, jak učitelé chápou a řídí hodnocení. Následující studie prozkoumala nahlédnutí do vnímání správného hodnocení učitelů nižšího sekundárního odborného vzdělávání a způsobů hodnocení, které fungovaly, a těch, které nefungovaly ve svých třídách. Údaje byly zpracovávány prostřednictvím individuálních polostrukturovaných rozhovorů s deseti (7-9) ročníky angličtiny jako učitelů cizích jazyků, kteří zastupují sedm nižších středních škol v České republice. Byla identifikována, analyzována a interpretována koncepce spravedlivého posouzení a hodnocení, která fungovala či ne. Zjištění prokázala použití konkrétních a soustředěných hodnotících kritérií a posouzení, které není spravedlivé, čestné a transparentní, jako spravedlivé posouzení. Výsledky ukázaly, že slovní hodnocení je nejlepším příkladem hodnocení, které funguje při samostatném hodnocení, které nepracuje se studenty.
Návaznosti
676452, interní kód MUNázev: European Joint Doctorate in Teacher Education (Akronym: EDiTE-EJD)
Investor: Evropská unie, European Joint Doctorate in Teacher Education, MSCA Marie Skłodowska-Curie Actions (Excellent Science)
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 10:23