ŠTĚPÁNEK, Kamil. The State and the Church: Historical Educational Themes on Czechoslovak and Polish Postage Stamps and Their Didactic Potential. CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. BRNO: MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2018, roč. 10, č. 1, s. 98-107. ISSN 1803-6546. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2018-009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The State and the Church: Historical Educational Themes on Czechoslovak and Polish Postage Stamps and Their Didactic Potential
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL, BRNO, MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2018, 1803-6546.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106205
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2018-009
UT WoS 000448452400009
Klíčová slova anglicky history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; media education; the state and the church; history education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 2. 2019 10:21.
Anotace
The text of this paper analyses the history of education as reflected by the postage stamps of the neighbouring countries the Czech Republic and Poland from 1945 to the present day. As a historical source, stamp production reflects modern history in the form of jubilee issues and also contributes towards shaping our collective memory by means of the selection of the topics depicted on postage stamps. This paper recommends their didactic use in history teaching on the basis of an analysis of these themes. The approach described here leads to an effective alternative educative medium that reinforces, first and foremost, interdisciplinary co-operation between school history and media education.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:58