ZEISEK, Adam. Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí. Online. In Alice Tihelková, Ivona Mišterová, Diana Matviyuková. Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století. 2018. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2018, s. 244-253. ISBN 978-80-261-0834-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Název česky Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Název anglicky A view of the development of learner autonomy in the Czech Republic and abroad
Autoři ZEISEK, Adam (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2018. vyd. Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 244-253, 10 s. 2018.
Nakladatel Západočeská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106231
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-0834-4
Klíčová slova česky autonomie žáka
Klíčová slova anglicky learner autonomy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2019 16:07.
Anotace
Tento příspěvek popisuje a definuje koncept autonomie žáka v jazykovém vzdělávání s tím, že se blíže věnuje dimenzím kontroly dle Bensona. Dále stručně popisuje přístupy a metody k rozvoji žákovy autonomie. Poskytuje také stručný exkurz do pedagogických směrů, které ovlivnily rozvoj problematiky autonomie žáka. Pozornost také věnuje zakotvení autonomie žáka v podpůrných vědách (psychologie, teorie osvojování cizího jazyka). V závěru popisuje situaci v ČR ve vztahu k autonomii žáka a projekt, který se věnoval výzkumu autonomie žáka ve výuce anglického jazyka na dánské základní škole.
Anotace anglicky
This work describes the concept of learner autonomy in language education paying closer attention to Benson's description of dimensions of control. Moreover, it outlines the approaches to the development of learner autonomy. The pedagogical background of learner autonomy is described as well mentioning the influences which impacted the current view of learner autonomy the most. It also describes the base learner autonomy has in supporting sciences (psychology, SLA). Finally, it describes the situation in the Czech Republic concerning learner autonomy and a project which was dedicated to researching learner autonomy in English lessons at a basic school in Denmark.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 21:24