C 2018

Student perception of active learning methods in a political science course

FUJDIAK, Ina

Základní údaje

Originální název

Student perception of active learning methods in a political science course

Autoři

FUJDIAK, Ina (276 Německo, garant, domácí)

Vydání

London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 60-69, 10 s. 2018

Nakladatel

SEDA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00106263

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-902435-63-3

Klíčová slova anglicky

active learning; content analysis; group work; motivation; role play; security studies; teaching large groups

Štítky

Změněno: 14. 11. 2019 12:19, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

The paper reports on a teaching innovation based on active learning methods and analyses learning outcomes and student perceptions. Based on minute papers, student feedback and classroom observations, well-planned active learning methods, especially student to student interaction, were found to improve student understanding.

Návaznosti

MUNI/A/0850/2017, interní kód MU
Název: Aktuální problémy politologického výzkumu IV.
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální problémy politologického výzkumu IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty