FUJDIAK, Ina. Student perception of active learning methods in a political science course. Online. In Gabriela Pleschová, Agnes Simon (eds.). Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe. London: SEDA, 2018, s. 60-69. ISBN 978-1-902435-63-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Student perception of active learning methods in a political science course
Autoři FUJDIAK, Ina (276 Německo, garant, domácí).
Vydání London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 60-69, 10 s. 2018.
Nakladatel SEDA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW kapitola kniha
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00106263
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-902435-63-3
Klíčová slova anglicky active learning; content analysis; group work; motivation; role play; security studies; teaching large groups
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 11. 2019 12:19.
Anotace
The paper reports on a teaching innovation based on active learning methods and analyses learning outcomes and student perceptions. Based on minute papers, student feedback and classroom observations, well-planned active learning methods, especially student to student interaction, were found to improve student understanding.
Návaznosti
MUNI/A/0850/2017, interní kód MUNázev: Aktuální problémy politologického výzkumu IV.
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální problémy politologického výzkumu IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 07:20