KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem. Online. 2018. ISBN 978-80-7454-755-3. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem
Název anglicky Autonomous and heteronomous assessment of professional competences in a dialogue between the mentor teacher and the student
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7454-755-3
Klíčová slova česky autonomní a heteronomní hodnocení; profesní kompetence; provázející učitel; reflektivní model vzdělávání
Klíčová slova anglicky autonomous and heteronomous assessment, professional competence, mentor teacher, reflective model of teacher training
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 10. 10. 2019 17:28.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na otázky funkčního propojování teoretických znalostí o výuce se zkušenostním učením na pedagogických praxích. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se vyvíjí náhled studentů a provázejících učitelů na rozvoj profesních kompetencí studentů na základě zkušenosti získané v průběhu tří semestrů praxí. Výsledky potvrzují rozdíly v heteronomním a autonomním hodnocení profesních kompetencí a v jejich rozvoji v průběhu tří semestrů. Ukazuje se také, že posouzení aktuálního stavu umožňuje formulování cílů pro další rozvoj studenta.
Anotace anglicky
The paper focuses on the issues of functional interconnection of theoretical knowledge about teaching with experiential learning during teaching practicum. The aim of research was to find out how students and mentor teachers create their views of a development of professional competences of students during three semesters of teaching practicum. The results confirm differences in heteronomous and autonomous assessment of professional competences and their development over three semesters. It also turn out that the assesment of the current state of their development alows formulation of goals for further development of students.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:48