VODOVÁ, Libuše. Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin. In Trendy v didaktice biologie. 2018. ISBN 978-80-7603-001-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Návaznost biologického učiva na příkladu tematického celku Biologie rostlin
Název anglicky The Continuity of Biological Curriculum on the Example of the Thematic Unit Plant Biology
Autoři VODOVÁ, Libuše (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trendy v didaktice biologie, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106401
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7603-001-5
Klíčová slova česky biologické učivo; návaznost; učebnice; kurikulární dokumenty; Přírodopis; Člověk a jeho svět
Klíčová slova anglicky biological curriculum; continuity; textbooks; curriculum documents; Natural Sciences; Man and His World
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 3. 2019 15:38.
Anotace
Budoucí učitelé se během svých příprav potýkají s otázkou, jak navázat na učivo na 1. stupně. Příspěvek předkládá výsledky pilotní studie rozpracování návaznosti biologického učiva prezentovaného žákům 2. stupně ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Přírodopis na učivo vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět. Jako modelové učivo pro rozpracování návaznosti bylo v pilotní studii zvoleno učivo tematického celku Biologie rostlin. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodopisu bylo porovnáno učivo, očekávané výstupy a konkrétní pojmy prezentované v rámci Biologie rostlin v učebnicích pro 1. a 2. stupeň ZŠ.
Anotace anglicky
Future teachers are faced with the question how to connect curriculum of elementary school with the curriculum of primary school. The paper presents the results of the pilot study on continuity of the biological curriculum presented to pupils of elementary school within the subject of the education Natural Sciences to the subject of the education Man and His World presented to pupils at primary school. As a model curriculum for the development of continuity was selected the thematic unit Plant Biology in a pilot study. Based on the analysis of curriculum documents and selected textbooks of Natural Sciences, the curriculum, expected outputs and concrete concepts presented in Plant Biology in textbooks for elementary and primary schools were compared.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 03:58