HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ. Společenství praxe a integrovaná terénní výuka. Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018. DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference. ISBN 978-80-7444-065-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenství praxe a integrovaná terénní výuka
Název anglicky The Community of Practise and Integrated Field Teaching
Autoři HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ.
Vydání Praha, DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference, 2018.
Nakladatel Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7444-065-6
Klíčová slova česky další vzdělávání pedagogických pracovníků, Didaktika přírodních věd, EDUFORUM, integrovaná terénní výuka, společenství praxe,
Klíčová slova anglicky community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 17. 7. 2020 10:17.
Anotace
V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MUNázev: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 14:08