DELALANDE, Hana. Interkulturní komunikační kompetence v odborném cizím jazyce - přehledová studie. In Věra Janíková, Svělana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 114-132. ISBN 978-80-210-9230-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interkulturní komunikační kompetence v odborném cizím jazyce - přehledová studie
Název anglicky Intercultural communicative competence in a foreign language for specific purposes - a survey
Autoři DELALANDE, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků, od s. 114-132, 19 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106410
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9230-3
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; odborný cizí jazyk; pracovní kontext; terciární vzdělávání
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; language for specific purposes; work context; tertiary education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Hana Delalande, učo 21978. Změněno: 6. 3. 2019 19:26.
Anotace
Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s interkulturní komunikační kompetencí ve výuce odborného cizího jazyka. Přehledová studie vychází z šesti časopiseckých studií zahrnutých do databází EBSCO, ERIC a SCOPUS, které prezentují originální výzkumy zaměřené na rozvoj interkulturní komunikační kompetence v terciárním vzdělávání. Studie odpovídá na následující otázky: Jak je interkulturní komunikační kompetence ve studiích definována? Jaké cíle jsou ve studiích sledovány? Jaké metody a přístupy jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie je předloženo shrnutí poznatků spolu s jejich diskuzí. Ze studií vyplývá, že rozvoj interkulturní komunikační kompetence je pro studenty odborného cizího jazyka v rámci přípravy na pracovní prostředí nezbytně nutný a zásadní. Studie také upozorňují na konkrétní nedostatky v terciárním vzdělávání.
Anotace anglicky
The purpose of the the survey is to map the researches concerning intercultural communicative competence in the teaching of a foreign language for specific purposes. The survey consists of six journals studies found in the databases of EBSCO, ERIC and SCOPUS. The studies present original researches that concern the development of intercultural communicative competence in the tertiary level. In the survey, following questions are answered: What is the definition of the intercultural communicative competence in the survey? What are the goals, which methods and approaches are being used? What are the important findings? At the end of the survey, a summary and discussion of the findings are discussed. The development of intercultural communicative competence in the international work context is most important for the students of a foreign language for specific purposes. The survey also draws attention to concrete examples of insufficiency in tertiary education.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 00:56