D 2018

Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách

DELALANDE, Hana

Základní údaje

Originální název

Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách

Název česky

Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách

Název anglicky

Intercultural communicative competence in European and Czech documents and guide books

Autoři

DELALANDE, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 175-187, 13 s. 2018

Nakladatel

Západočeská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106411

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0834-4

Klíčová slova česky

interkulturní komunikační kompetence; strategické dokumenty; výuka cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

intercultural communicative competence; language for specific purposes; strategic documents; teaching foreign languages

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2019 08:27, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V souvislosti s tématem disertačního výzkumu Interkulturní komunikační kompetence v odborné francouzštině jsou představeny a analyzovány evropské i české strategické a kurikulární dokumenty, příručky a studie, které se ve svém obsahu snaží reagovat na měnící se podmínky v kontextu evropské integrace a mezinárodní spolupráce a reflektují evropskou politiku mnohojazyčnosti a interkulturního vzdělávání. V příspěvku se zabýváme otázkou, zda tyto dokumenty poskytují dostatečnou podporu pro vyučující cizích jazyků, kteří mají deklarovanou politiku a cíle ve výuce prakticky realizovat.

Anglicky

In connection with research on Intercultural communicative competence in French for specific purposes, European and Czech stragegic and curricular documents, guide books and studies, trying to react to changing conditions in the context of European integration and international cooperations are presented. They reflect Eurpean policies of plurilinguism and intercultural education. The document tries to answer the question if the documents represent sufficient support for teachers of foreign languages who are supposed to implement the declared policies and goals in their teaching practices.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty