2018
Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách
DELALANDE, HanaZákladní údaje
Originální název
Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách
Název česky
Interkulturní komunikační kompetence v evropských a českých dokumentech a příručkách
Název anglicky
Intercultural communicative competence in European and Czech documents and guide books
Autoři
DELALANDE, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 175-187, 13 s. 2018
Nakladatel
Západočeská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106411
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0834-4
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; strategické dokumenty; výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; language for specific purposes; strategic documents; teaching foreign languages
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2019 08:27, Dana Nesnídalová
V originále
V souvislosti s tématem disertačního výzkumu Interkulturní komunikační kompetence v odborné francouzštině jsou představeny a analyzovány evropské i české strategické a kurikulární dokumenty, příručky a studie, které se ve svém obsahu snaží reagovat na měnící se podmínky v kontextu evropské integrace a mezinárodní spolupráce a reflektují evropskou politiku mnohojazyčnosti a interkulturního vzdělávání. V příspěvku se zabýváme otázkou, zda tyto dokumenty poskytují dostatečnou podporu pro vyučující cizích jazyků, kteří mají deklarovanou politiku a cíle ve výuce prakticky realizovat.
Anglicky
In connection with research on Intercultural communicative competence in French for specific purposes, European and Czech stragegic and curricular documents, guide books and studies, trying to react to changing conditions in the context of European integration and international cooperations are presented. They reflect Eurpean policies of plurilinguism and intercultural education. The document tries to answer the question if the documents represent sufficient support for teachers of foreign languages who are supposed to implement the declared policies and goals in their teaching practices.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|