2018
Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung
VELIČKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung
Název česky
Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v oblasti mluvení: design výzkumu a vybrané výsledky
Název anglicky
Promotion of the Process of Developing the Language-Related Student Self-Evaluation: Research Design and the First Results
Autoři
VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Pedagogy, od s. 25-48, 24 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106441
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9217-4
Klíčová slova česky
Sebehodnocení; řečová dovednost mluvení, výuka němčiny v terciárním sektoru; intervenční výzkum;
Klíčová slova anglicky
Self-evaluation; self-assessment; speaking skills; speaking; teaching German in the tertiary sector; intervention research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 10:41, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Der vorliegende Text thematisiert den aktuellen Stand einer Dissertationsforschung zum Thema Förderung vom Prozess der Entwicklung der auf Sprechen bezogenen Selbstevaluation von DaF-Lernenden im tertiären Bildungsbereich. Das Hauptziel dieses Beitrags liegt einerseits in der Beschreibung des Forschungsdesigns, andererseits in der Vorstellung von ersten Ergebnissen aus der Analyse der Selbstevaluationsaussagen, die in den ersten zwei Phasen der sechsstufigen Intervention erhoben wurden.
Česky
Příspěvek se prezentuje současný stav dizertačního výzkumu zabývajícího se procesem rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v terciárním vzdělávání. Hlavním cílem textu je popsat zvolený design výzkumu a předložit první výsledky analýzy sebehodnotících výpovědí probandů pocházejících z prvních dvou fází šestistupňové intervence výzkumu.
Anglicky
The present text discusses the current state of a dissertation research focused on the promotion of the process of developing the language-related student self-evaluation at a tertiary-level. The main aim of this paper is, on one hand, to describe the research design and on the other hand to present its first results based on the analysis of self-evaluation statements within the first two phases of the six-step intervention.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|