D 2018

Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung

VELIČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden im Bereich Sprechen: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse einer Untersuchung

Název česky

Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v oblasti mluvení: design výzkumu a vybrané výsledky

Název anglicky

Promotion of the Process of Developing the Language-Related Student Self-Evaluation: Research Design and the First Results

Autoři

VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Research in Foreign Language Pedagogy, od s. 25-48, 24 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106441

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9217-4

Klíčová slova česky

Sebehodnocení; řečová dovednost mluvení, výuka němčiny v terciárním sektoru; intervenční výzkum;

Klíčová slova anglicky

Self-evaluation; self-assessment; speaking skills; speaking; teaching German in the tertiary sector; intervention research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 10:41, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Der vorliegende Text thematisiert den aktuellen Stand einer Dissertationsforschung zum Thema Förderung vom Prozess der Entwicklung der auf Sprechen bezogenen Selbstevaluation von DaF-Lernenden im tertiären Bildungsbereich. Das Hauptziel dieses Beitrags liegt einerseits in der Beschreibung des Forschungsdesigns, andererseits in der Vorstellung von ersten Ergebnissen aus der Analyse der Selbstevaluationsaussagen, die in den ersten zwei Phasen der sechsstufigen Intervention erhoben wurden.

Česky

Příspěvek se prezentuje současný stav dizertačního výzkumu zabývajícího se procesem rozvíjení sebehodnocení učících se němčině v terciárním vzdělávání. Hlavním cílem textu je popsat zvolený design výzkumu a předložit první výsledky analýzy sebehodnotících výpovědí probandů pocházejících z prvních dvou fází šestistupňové intervence výzkumu.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty