2018
Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál
Název anglicky
Decolonization on Postage Stamps and Their Didactic Potential
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2018, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106512
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education; anniversary the creation of Independence; decolonization;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2019 13:29, Dana Nesnídalová
V originále
Text nejprve prezentuje vybrané charakteristické znaky a specifika poštovních známek jako zdroje informací o historické skutečnosti. Poté zkoumá četnost a proměny pojetí zvoleného námětu – kolonizační, dekolonizační a postkolonizační proces - v reflexi poštovní známky. Posléze naznačuje edukační potenciál těchto poštovních známek při rozvíjení historického vědomí žáků a další mediálně výchovné, didaktické i metodické aspekty uplatnění ve výuce moderních dějin včetně prohloubování mezipředmětových vztahů.
Anglicky
The text first presents selected features and specifics of postage stamps as a source of information about historical facts. Then it examines the frequency and variation of the concept of the chosen subject - colonization, decolonization and postcolonization process - in the reflection of the postage stamp. Finally, it suggests the educational potential of these postage stamps in developing pupils' historical consciousness and other media pedagogical, didactic and methodological aspects of application in the teaching of modern history, including the deepening of inter-subject relations.