J 2018

Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál

Název anglicky

Decolonization on Postage Stamps and Their Didactic Potential

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací PdF MU, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2018, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106512

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education; anniversary the creation of Independence; decolonization;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2019 13:29, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Text nejprve prezentuje vybrané charakteristické znaky a specifika poštovních známek jako zdroje informací o historické skutečnosti. Poté zkoumá četnost a proměny pojetí zvoleného námětu – kolonizační, dekolonizační a postkolonizační proces - v reflexi poštovní známky. Posléze naznačuje edukační potenciál těchto poštovních známek při rozvíjení historického vědomí žáků a další mediálně výchovné, didaktické i metodické aspekty uplatnění ve výuce moderních dějin včetně prohloubování mezipředmětových vztahů.

Anglicky

The text first presents selected features and specifics of postage stamps as a source of information about historical facts. Then it examines the frequency and variation of the concept of the chosen subject - colonization, decolonization and postcolonization process - in the reflection of the postage stamp. Finally, it suggests the educational potential of these postage stamps in developing pupils' historical consciousness and other media pedagogical, didactic and methodological aspects of application in the teaching of modern history, including the deepening of inter-subject relations.