Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
KUROWSKI, Martina. Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice. In Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice |
Název česky | Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice |
Název anglicky | The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic |
Autoři | KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00106518 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Azyl; migrace; žák-uprchlík; edukační strategie; bariéry edukace; podpůrná opatření |
Klíčová slova anglicky | Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures |
Změnil | Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 25. 3. 2019 19:08. |
Anotace |
---|
Příspěvek byl věnován tématu migrujících osob a jejich edukaci v České republice. Konkrétně jsme představili vzděláváním žáků-uprchlíků na základní škole. V úvodu příspěvku jsme zasadili dané téma do teoretického rámce Bronfenbrennerova ekologického modelu, na jehož základě jsou pak představena výzkumná zjištění, která jsou v dílčí části také výsledkem disertační práce autorky. Příspěvek přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili zakotvenou teorii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě nabývá na významu. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with the topic of migrants and their education in the Czech Republic. Particularly we deal with the education of refugee pupils at the elementary schools. At the beginning of the paper, we would like to explain the issue from the point of view of the theoretical framework of Urie Bronfenbrenners´ ecological model. Based on this ecological model we will present research findings, which are also part of the dissertation thesis of the author. The paper presents an analysis of qualitative semi-structured interviews, as a research design we have chosen the grounded theory thanks to which we have the possibility to get deeper into the issues that matters in the Czech Republic and in the world as well. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU | Název: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Akronym: VyZsocpeD) |
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 19:03